ORA-formand tilfreds med 2011
I løbet af det forgangne år er det blevet til omkring 235 vækstlagskoncerter i forskellige ORA-projekter som ’Auditiondays’, ’BlueSPOT’ og ’Plekter’.
Det kunne formanden i ORA, Søren B. Kristensen, afsløre, da foreningen i weekenden holdt generalforsamling i forbindelse med det årlige repræsentantskab i Odense.
”Det er en tilfreds formand, som står her og beretter for jer. Jeg synes, det er imponerende, hvad vi har udrettet i år med blandt andet 235 koncerter. Det viser, at når vi arbejder sammen, så løfter vi noget,” fastslog formanden, der i generelle vendinger betegnede 2011 som et glimrende år.
”En af de vigtigste ting er vores decentrale struktur, hvor bestyrelsens medlemmer er repræsentanter fra hele landet. Vi har fået flere medlemmer, det ser jeg som positivt. Vi føler, at der er opbakning fra miljøet,” fortalte Søren B. Kristensen.
Selv om økonomien er fornuftig, og ORA som forening giver et lille overskud, så er der stadig fokus på den økonomiske side af foreningen.
”Kulturen er lidt i en krisesituation, så den får nok ikke flere midler. Derfor kigger vi i ORA meget på, hvordan vi kan få mere ud af de midler, vi allerede får,” forklarede han.
Selv om formanden er tilfreds med foreningens tilstand, så er der stadig fokus på udvikling.
”Kommunikation er et fortsat fokusområde. Vi vil gerne være tæt på medlemmerne med god kontakt. Vi ville gerne samle miljøet, så vi undgår dobbeltarbejde. Derfor skabte vi blandt andet projektet ’Get Togethers’, hvor vi mødes på tværs af foreninger og tilhørsforhold,” fortalte Søren B. Kristensen, der også har fokus på de musikere, som ikke er medlem af ORA.
”ORA arbejder hele tiden på at repræsentere vækstlaget i hele landet i både øvelokaleforeninger og som enkeltmedlemmer.”
Søren B. Kristensen blev senere genvalgt som ORA-formand og fortalte, at han ser frem til at fortsætte arbejdet i foreningen.
Efter de officielle gøremål var der casearbejde og oplæg af blandt andre Lisa Klint fra Musikzonen og Jesper Majdall fra Volcano Management, som talte om erhvervslivets plads i musikkens verden og nye veje for vækstlagsbands i forhold til netop erhvervslivet.